De liedjes van Nowan

8 kapoenen in een opnamestudio, rond een micro

Jawel, er zijn ook liedjes van De Steen van Nowan. Ga al zingend en dansend aan de slag en geniet van de schattige kapoenenstemmen. Voor je het weet, zingen jullie kapoenen alle liedjes luidkeels mee. Benieuwd?

Vier liedjes

Er zijn vier liedjes van De Steen van Nowan. De liedjes werden gecomponeerd door muziekpedagoge Sien De Smet op de teksten van Marc De Bel, helemaal op maat van 6- tot 8-jarigen.

• Nowan, Frie en kompanen zingen ‘Maak je klaar!’ wanneer ze zich verkleden in ridder en prinses en het gevaar van de slang en de vos tegemoet gaan.
  • ‘Bosbewoners stil’ is het lied dat oma vroeger vaak voor Nowan zong voor het slapengaan.
  • Pina betovert iedereen met haar engelenstem als ze zingt over een rups die in een vlinder verandert in het liedje ‘Salto’.
  • Tijdens ‘Het zonnewendefeest’ blijft de hele bende op tot in de vroege uurtjes!

De liedjes werden opgenomen in de studio van jeugdcentrum Trix op 4 en 18 november 2018 door de enthousiaste kapoenen van Scouts en Gidsen Duffel en drie knotsgekke muzikanten: Lara Rosseel (contrabas), Aiko Devriendt (toetsen) en Tijl Piryns (drums), onder deskundige begeleiding van geluidstechnicus Frank Rotthier die ook de mix voor zijn rekening nam.

Downloaden

Elk jaar rond Herfstontmoeting kan je de liedjes hier downloaden. Daarna worden de liedjes weer offline gehaald. Download ze dus aan de start van het jaar. Gelukkig kan je daarna het hele jaar genieten van de muziek. Leer de teksten vanbuiten en zing samen met je kapoenen.

Wil je zelf musiceren?

De partituren met tekst vind je hieronder:

Maak je klaar! Lied van ridder Satodelatoer en kompanen.

Bosbewoners stil. Lied van de wind.

Salto. Fladderlied van Pina.

Zonnewendefeest. Lied van de hele bende.