Iedereen mee op kamp!

iedereen op kamp

In februari 2021 deden we een oproep om de hand uit te reiken naar gezinnen die het financieel moeilijk hebben (omwille van corona). Jullie zijn hier massaal op ingegaan, allemaal samen hebben we ons steentje bijgedragen om deelname aan scouting te waarborgen. Een dikke merci en proficiat aan ons allemaal!

Met de zomer in aantocht, mogen we niet blind zijn voor de grootste kost die scouting meebrengt: het kamp! Samen met Scouts en Gidsen Vlaanderen kan je ouders en leden ondersteunen via Fonds op maat.

Wat is Fonds op maat?

Voor weekends, kampen en andere activiteiten geeft Scouts en Gidsen Vlaanderen een duwtje in de rug. Het idee is dat ouders of leden een derde betalen, Scouts en Gidsen Vlaanderen een derde en de scoutsgroep ook een derde.

Vraag fonds op maat aan via dit formulier.

Hoe ga je ermee aan de slag?

• Stel een verantwoordelijke aan in de groep (of tak), degene die ouders mogen contacteren als ze gebruik willen maken van de korting.
  • Communiceer bij inschrijvingen, op jullie sociale media en het kampboekje, dat iedereen die hier wenst gebruik van te maken, deze persoon kan contacteren.
  • Luister naar de ouders (of leden), oordeel niet. Zo kan het zijn dat het voor ouders draaglijker is om in schijven te betalen, dan gebruik te maken van een korting. Spreek samen af.
  • Bundel de aanvragen en vul ze per kamp in via het aanvraagformulier.  Zo bespaar je zelf wat tijd. Let op, enkel leiding kan aanvragen indienen, ouders of leden niet!
  • Betaalt je leiding ook kampgeld? Dan kunnen ook zij gebruik maken van de korting. Ook hier geldt dat er een noodzaak moet zijn. Het fonds kan niet aan iedereen zomaar korting bieden.

Kunnen we nog meer doen?

Jazeker! De kosten voor een kamp zijn niet alleen het inschrijvingsgeld, maar ook het materiaal dat je moet meenemen. Zo wordt er verwacht dat je een slaapzak, rugzak, regenkledij, stapschoenen, gamel, … meeneemt.

Bekijk of jullie materiaal kunnen aanbieden, of inzamelen via een actie, en bied dit vervolgens ook aan via jullie inschrijvingen, kampboekje en sociale media. Misschien heeft iemand materiaal liggen dat ze niet meer gebruiken? Bespreek dit ook met ouders die vragen om de korting.

Extra tip: