Kamp- of weekendprogramma

kapoenen rond een landkaart

Een goed kamp of weekend begint bij een evenwichtig programma. Afgestemd op de leefwereld van je leden en met genoeg variatie. Online vind je heel wat inspiratie.

Op maat van je leden

Vijftig kapoenen of zeven verkenners? Ze maken je kamp sowieso bijzonder. Betrek hen bij de voorbereiding en het enthousiasme zit al in de koffers.

Kamp- of weekendthema

Op zoek naar een thema? Neem een kijkje op Scoutpedia.nl. Zij verzamelden een hoop originele en uitgewerkte kampthema’s. Of experimenteer eens met een random plot generator voor creatieve verhaallijnen.

Inspiratie gezocht?

Duik in de Spelendatabank. Pimp je spelen met de Zeven van de activiteit of laat je inspireren door technieken.

Regen, rituelen en nacht

Laat je niet verrassen. Voorzie een sterk regenprogramma.

Met een stil moment en rituelen maak je ruimte voor leden om zichzelf anders te leren kennen en zich verbonden te voelen met de groep. Ontdek meer rituelen!

Goed omgaan met elkaar

Laat je leden eens kennismaken met het nachtelijke leven, bijvoorbeeld een zaklampenwandeling in het donker. Realistische schrikaanjagende activiteiten zijn verboden, zorg steeds voor een kader waarbinnen elk lid zich veilig voelt.

Wat zijn echte scoutsactiviteiten? Ontdek meer tips voor veilige activiteiten.

Hoe zorg je ervoor dat iedereen zich goed voelt? Ontdek meer tips over goed omgaan met elkaar!