Kampplaats zoeken in het buitenland

zicht op een bergmeer vanuit de tent

Je trekt deze zomer op kamp en zoekt informatie over je droombestemming? Hier vind je enkele handige links.

Plan je eigen kamp

Een eigen kamp in het buitenland geeft je als leiding het meeste vrijheid. Je kiest als groep een buitenlandse bestemming en steekt alle onderdelen van het kamp zelf in elkaar: vervoer, mogelijke activiteiten en overnachtingsplaatsen.

Je kan de taken verdelen onder de leiding en de leden. Het ene groepje gaat op zoek naar vervoer terwijl andere leden opzoeken wat er in de streek te ontdekken en doen valt.

Buitenlandskamp.be

Buitenlandskamp.be is een handige online tool voor iedereen die een buitenlands kamp voorbereidt. Je vindt er kamplocaties, landenfiches met praktische informatie en verslagen van groepen die op buitenlands kamp gingen.

Het principe van Buitenlandskamp.be? Een website voor en door leiding! Vul de website na je kamp dus ook aan met jouw ervaringen, adressen en tips.

Vind jouw kampplaats!

Landenfiches

Wegwijzer vzw stelde landenfiches op van verschillende Europese landen. Je vindt er beknopte, direct bruikbare informatie over het land waar je heen wilt. Zo zijn er landenfiches van onder andere Slovenië, Slowakije, Frankrijk, Spanje, Tsjechië en Kroatië.

Bekijk alle landenfiches

International Scouting en Guiding Centre

Niet enkel Scouts en Gidsen Vlaanderen beschikt over eigen verblijven: de Hopper Jeugdverblijven. Wereldwijd zijn er honderden Scouting and Guiding Centres. Je kan er je hele kamp verblijven of gewoon enkele dagen spenderen. In beide gevallen kan je genieten van een degelijke infrastructuur tegen betaalbare prijzen. (Tip: neem zeker je internationaal scouts- en gidsenpaspoort mee.)

De bekendste en populairste Scouting en Guiding Centres:

Kandersteg International Scout Center: hét internationale scoutscenter, midden in de Zwitserse Alpen met een groot aanbod aan activiteiten.

Gilwell Park - Londen: het bekendste scoutscenter, de thuisbasis van scouting waar je ook verschillende avontuurlijke activiteiten kan doen.

Our Chalet: hét internationale gidsencenter, gelegen in Zwitserland.

Kandersteg

Kandersteg International Scout Center