Mentaal welzijn van jins

Zeven givers staan op een heuvel met hun rug naar de lens en kijken uit over de vallei

We willen dat elke scout of gids goed in z’n vel kan zitten. En als dat niet zo is, dat je er over kan praten. Maar hoe ga je met dit thema aan de slag als jinleiding?

Niets is leuker dan jin?

Een jinjaar is niet enkel het leukste jaar. Het is ook het jaar waarin jins steeds meer ontdekken wie ze zijn. Jins bepalen samen hoe het jaar eruitziet. Dat wordt alleen maar een succes als er een sterke groepssfeer is. Zet in op kennismaking en elkaar op een andere en diepere manier leren kennen. Samen sterk, dat maakt het beste jinjaar.

Teambuilding voor jins

Geef je jins veel vrijheid zodat ze zelf overleggen en samenwerken. Dat is al teambuilding op zich. Combineer dat met kleine of grote teambuildingsopdrachten, dan wordt het een nog beter jaar.

Superdeluxe jinscaperoom

Maak een echte escaperoom voor je jins: veel werk maar superfijn! Jins worden geïnspireerd met een tof spel, groeien naar elkaar toe en leren beter te communiceren. Combineer interesses, talenten en inside jokes tot het ultieme spel.

Inspiratie vind je online of bij andere groepen. Sluit altijd af met een positieve noot, zodat iedereen zich geapprecieerd voelt.

Ik ben een gevoel

Iedereen krijgt een kaartje met een gevoel op het voorhoofd geplakt.  Loop rond en zeg 'het zal wel zijn’ tegen elkaar in de emotie op elkaars voorhoofd. Doe verder tot dat iedereen geraden heeft wat er op hun kaartje staat.

Vlottentocht of touwenparcours

Jins houden van avontuur. Laat ze zelf hun vlot bouwen of ga op touwenparcours.

Jinproject

Samen iets groot op poten zetten, dat zorgt voor verbondenheid. Organiseer samen je kamp of zet een activiteit op poten voor de volledige scoutsgroep. Laat je jins het helemaal zelf regelen, dat zorgt voor de meeste voldoening achteraf.

Jintro

Stuur je jins op Jintro, en laat ze zelf ontdekken wat groepsdynamica is.