Jaarthemaweekend

een meisje en een jongen spelen een spel, op de achtergrond kijken gidsen toe

Elk scoutsjaar zet Scouts en Gidsen Vlaanderen het jaarthema nog eens extra in de verf met een jaarthemaweekend. Dit jaar gaan we aan de slag met onze speelruimte op 17, 18 en 19 november. Hoe dan? Ontdek het hieronder!

Wat gaan we doen?

Tijdens het jaarthemaweekend slaan we de handen in elkaar met de andere jeugdbewegingen en de Bosalliantie. Samen zorgen we dat weekend voor meer bos en speelruimte in de buurt van je lokalen. Simpel gezegd: we gaan bomen planten!

Trommel je leden, leiding, ouders, gouw, district, ploeg, buren, sympathisanten, ... op om de ruimte rondom jou een beetje mooier én groener te maken. Kortom: we maken van onze speelstek een reuzeplek!

Hoe?

Op de website www.bosteller.be/boomweekend vind je per provincie verschillende plekken waar je dat weekend bomen kan gaan planten. Je hoeft zelf niets mee te nemen, de locaties en de bomen worden voorzien door de organisatie.

Wanneer?

Op 17, 18 en 19 november 2023 vind het boomweekend plaats op een locatie in jouw buurt.

Inschrijven

Doe je mee? Super! Een plekje reserveren doe je door te mailen naar het e-mailadres dat op de website beschreven staat bij de plek van je voorkeur.