buitenbeentjes

05 maart 2021|
Jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
buitenspel

Buiten is troef ... het Overlegcomité heeft op 5/3 beslist over een aantal versoepelingen die scouting vooral in de buitenlucht meer speelruimte geven:

• Het aantal toegelaten contacten in open lucht gaat vanaf maandag 8 maart van 4 naar 10 personen, mits handhaving van nodige regels zoals afstand houden of mondmaskers. Deze versoepeling houdt in dat leiding op die basis buiten kan samenkomen en dat jeugdwerk binnen dat kader mogelijk wordt.
  • Activiteiten buiten met leden tot en met 12 jaar mogen vanaf 8 maart weer in groepen tot 25 deelnemers (binnen met maximum 10); ouderen enkel buiten en met groepsgrootte van maximum 10.
  • Tijdens de paasvakantie worden ook voor alle leden paaskampen met overnachtingen mogelijk met maximum 25 deelnemers . Richtlijnen rond eventuele testen voor/na het kamp volgen hier, zodra dit werd uitgeklaard. Het reisverbod blijft voorlopig gelden tot alvast na de paasvakantie.

Gewoon Buiten? Buitengewoon!

Recent nieuws