Speelvelden

Gidsen in de zon

Speelvelden zijn soorten typische scoutsactiviteiten. De vijf voornaamste? Kamp, spel, techniek, tocht en expressie.

Kamperen

Op kamp leer je veel: van de kampvoorbereiding tot slapen in tenten of zelf koken. Je stapt uit je vertrouwde omgeving en trekt de natuur in. Spannend en avontuurlijk!

Spelen

Scouts ontdekken de wereld door te spelen. Samenwerken, jezelf uitdrukken, creatieve oplossingen zoeken… Leren is spelen, spelen is leren.

Technieken

Als scout leer je stap voor stap technieken: sjorren, kaartlezen, vuur maken... Die vaardigheden helpen je om problemen op te lossen, je plan te trekken en dromen te realiseren.

Tocht

Samen op tocht gaan, samen verdwalen. Als scouts zorgen jullie ervoor dat jullie samen een bestemming halen. Onderweg geniet je van de natuur en al het onverwachte dat op je pad komt.

Expressie

Als scout mag je je helemaal uitleven en experimenteren. Al zingend, dansend of verkleed ontdek je je talenten.