Buitenboek

cover nieuw Buitenboek 2022
26 augustus 2022
Speelse technieken, verantwoord openluchtleven en avontuurlijke ontdekkingen. Een in 2022 herziene editie!

Buiten, onderweg. Daar voelen scouts en gidsen zich thuis. In het in 2022 vernieuwde Buitenboek nemen we je mee op een tocht dwars doorheen de essentie van scouting: het buitenleven.

En dat is niet gewoon ons dagelijks leven verder zetten onder een tentzeil. Het is een geraffineerd mengsel van natuurvriendelijkheid, vaardigheden, soberheid, discipline, plantrekkerij, inzicht in al wat er ruist tussen water en vuur en hemel en aarde, maar met vooral heel veel liefde en genot op stap langs weidse velden en diepe bossen.

Dit Buitenboek behandelt het leven zoals het is onder de blote hemel, verdeeld over 8 rijk geïllustreerde hoofdstukken (tak voor tak, natuurkennis, "leave no trace", materiaal, pionieren, vuur, oriëntatie en EHBO). Een verrassend basiswerk voor elke scout en gids!