Verzekering voor een éénmalige activiteit

Drie ouders stapelen en tellen wafels uit een hoop vers gebakken wafels

Soms vraag je ouders, vrienden of oud-leiding om mee te helpen bij een scoutsactiviteit zoals een pannenkoekenfeest of een wandeling. Zorg ervoor dat ook zij tijdens die activiteit verzekerd zijn dankzij de verzekering eenmalige activiteit.

Wat?

Verzeker niet-scouts medewerkers, aanwezig op een eenmalige scoutsactiviteit, voor lichamelijke schade en burgerlijke aansprakelijkheid. Leden en leiding blijven tijdens deze activiteit verzekerd door de ledenpolis.

Let op: een fuif is geen scoutsactiviteit, hiervoor neem je een evenementenverzekering!

Prijs?

55 euro per groep van 50 personen (maximum 5 dagen). Opgelet: vanaf 1 januari 2024 komt hier een administratieve kost van 5% bij.

Moet je minder dan 14 personen verzekeren? Dan is het goedkoper om een tijdelijke verzekering voor niet-leden af te sluiten. Let op, de werkwijze is anders!

Hoe aanvragen?

Deze gegevens heb je nodig:

• Wat gaan jullie doen?
  • Waar gaan jullie dat doen?
  • Wanneer gaan jullie dat doen?
  • Het aantal groepen van 50 personen dat je wil verzekeren.

Zo verloopt de aanvraag:

• Per periode doe je een aparte aanvraag.
  • Als de verzekering is goedgekeurd, krijg je een e-mail als verzekeringsbewijs.
  • Je ontvangt daarna een factuur per mail of je kan meteen online betalen.
  • Na afloop moet je de medewerkerslijst uploaden in het verzekeringenoverzicht.

Vraag de verzekering aan!

Meer info?

Lees de brochure Goed verzekerd?.

Bekijk de polis (polisnummer 45.103.242).

Meer veelgestelde vragen