Reisbijstand met de auto

Scouts op een bergpad, hoog in de bergen.

Op buitenlands kamp met de auto? De reisbijstandsverzekering van Scouts en Gidsen Vlaanderen aanvragen is dan een goed idee. Niet verplicht, wel aangeraden.

Een ernstig ongeval op kamp in het buitenland ?

• Help, een noodsituatie op kamp! Geen paniek, volg dit stappenplan.

• Heb je een reisbijstand afgesloten via Scouts en Gidsen Vlaanderen?
    Ethias kan je 24/7 bereiken op +32 (0)11 28 28 28 - ons polisnummer = 45.292.896

(Hou volgende gegevens bij de hand:  jullie groepsnummer, het referentienummer van jullie SGV-verzekeringsaanvraag, jullie kampdata, het land van bestemming.)

Wat?

De reisbijstandsverzekering met auto voorziet in pechverhelping en combineert de gewone reisbijstand (= bijstand aan personen) met een verzekering bijstand aan voertuigen op je buitenlands kamp binnen geografisch Europa. Verzeker je (gehuurde) auto met Belgische nummerplaat (met aanhangwagen). De inzittenden zijn verzekerd voor ziekte, verzorging, repatriëring…

Meer details kan je in deze nota over reisbijstand met auto en ledenpolis vinden.

Opgelet! De reisbijstand (gehuurde) voertuigen met Belgische nummerplaat (zonder of met aanhangwagen) geldt enkel voor voertuigen met een MTM van maximum 3,5 ton, met maximaal vier wielen. Check altijd eerst of bij de huurauto een reisbijstandsverzekering inbegrepen is.

Prijs?

Je betaalt voor elk voertuig plus het aantal inzittenden. Maak dus zelf de som.

Opgelet: vanaf 1 januari 2024 komt hier een administratieve kost van 5% bij.

Per inzittende:

Aantal dagen12-34-56-1112-1718-2324-32
Prijs (in €)2,144,217,6011,1514,7518,3622,13

Per voertuig (met aanhangwagen):

Aantal dagen12-34-56-1112-1718-2324-32
Prijs (in €)6,2212,2522,0632,4942,9053,5064,44

Hoe aanvragen?

Deze gegevens heb je nodig:

• Land van bestemming. (In het aanvraagformulier kan je maar één land selecteren. Ga je naar meerdere landen, noteer de andere landen dan in het vak opmerkingen.)
  • Naam en voornaam van de inzittenden.
  • Merk, nummerplaat en bouwjaar van de auto.
  • Type van de auto: personenwagen, minibus of vrachtwagen tot 3,5 ton en of je al dan niet een aanhangwagen meeneemt.

Vraag de verzekering aan!

Reisbijstand in tijden van corona

Een reisbijstandsverzekering kan je al heel wat problemen besparen indien iemand positief zou testen in jullie vakantieland.

• Neem je geen reisbijstandsverzekering? Dan is ziekte in het buitenland niet gedekt via Scouts en Gidsen Vlaanderen, ook niet bij quarantaine wegens besmetting of hoog risico contact.

• Neem je de reisbijstandsverzekering van Scouts en Gidsen Vlaanderen? Dan zijn enkel de kosten van de zieke persoon gedekt. Moet jij of je groep in quarantaine wegens een besmetting of een hoog risico contact, dan betaal je die kosten zelf.
    Heb je op jouw kamp weinig risicovolle situaties (vb. geen vliegtuig, geen steden of andere drukke plaatsen), dan is het risico op besmettingen eerder klein en kan de reisbijstandsverzekering  volstaan.

• Sommige verzekeraars betalen ook een langer verblijf als je in quarantaine moet, ook al ben je zelf niet ziek. Bekijk zelf welke verzekeraar voor jullie interessant kan zijn in de onderste tabel over reisbijstandsverzekeringen.

Meer info?

Lees de brochure Goed verzekerd?.

Bekijk de polis (polisnummer 45.292.896).

Veelgestelde vragen

Meer veelgestelde vragen