Begeleiding Touwenparcours

Drie leiders klimmen in het touwenparcour.

Zin om touwenparcoursbegeleiding te worden? Volg de cursus Begeleiding Touwenparcours en laat scouts en gidsen de dag van hun leven beleven op het touwenparcours. En na de cursus? Dan kan je de boom in!

Begeleiding Touwenparcours?

Begeleiding Touwenparcours is een meerdaagse cursus gespreid over drie weekends. Je leert de technische kneepjes om op een veilige manier het touwenparcours van Hopper Jeugdverblijf De Kluis te begeleiden. Daarna volgt een examen om je attest tot instructeur touwenparcours (rope rescuer) te behalen. Je kan erna ook een vormingsdag volgen over groepsprocessen begeleiden.

Voor wie?

Vanaf 22 jaar en met minimaal 3 jaar leidingservaring.

Kostprijs?

De cursus Begeleiding Touwenparcours kost 66,5 euro. Na de cursus krijg je een deelnamebewijs. Breng het binnen bij je gemeente of klop aan bij je lokale jeugddienst. Heel wat gemeenten betalen (een deel van) de kostprijs van onze vorming terug afhankelijk van hun eigen werkwijze. Vraag het na!

Heb je het financieel moeilijk, dan biedt Scouts en Gidsen Vlaanderen enkele oplossingen aan.

Waar?

Je volgt de cursus Begeleiding Touwenparcours op Hopper Jeugdverblijf De Kluis.

Wat na de cursus?

Na de cursus maak je deel uit van de Touwenploeg. Je engageert je voor dit team en begeleidt het parcours wanneer je kan. Uiteraard ben je bereid om vorming te volgen. Dat doe je op vormingsweekend met het team en door elke twee jaar je attest te vernieuwen.

‘Zowel in de lucht als op de grond konden we ons samenwerkingstalent en vertrouwen in elkaar tonen.’

Leidingsploeg Scouts Heverlee OLV Troost en Anne Frank

Veelgestelde vragen

Hopper is het merk van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Bij Hopper vind je winkels en jeugdverblijven. Winkels met een aanbod persoonlijk kampeermateriaal (zoals wandelschoenen, slaapzakken en rugzakken), maar ook groepsmateriaal (tenten en kookgerief). En natuurlijk ook het officiële uniform. Op de jeugdverblijven is iedereen welkom om te logeren of een dag te vergaderen midden in het groen. Ideale groepsaccommodatie voor jeugdbewegingen en scholen, maar ook voor elke vereniging of avontuurlijke groep vrienden of familie.

Ontdek Hopper.

Meer veelgestelde vragen