Bezoekdag

Leden en hun ouders

De bezoekdag: voor sommige groepen iets om naar uit te kijken, voor andere groepen lijkt het een gruwel. Hier zijn de pro’s en contra’s even op een rijtje.

Ja, graag!

De ouders zien je kamp als het helemaal opgebouwd is. Zo kunnen ze zich ook een voorstelling maken van het kampleven en voelen ze zich meer betrokken bij je werking.

Het perfecte moment om nog wat extra droge kleren aangeleverd te krijgen. Of snoep. Of materiaal dat je vergat.

Is de bezoekdag ook meteen de aankomst- of vertrekdag? Handig, vervoer dat je niet zelf moet regelen.

Voor kinderen met heimwee kan het helpen om even een troostende knuffel van mama of papa te krijgen.

Liever niet!

Tijdens de bezoekdag ben je meer met de ouders bezig dan met de leden. En de leden, daar doe je het toch voor?

Voor leden met heimwee kan het extra lastig zijn om hun mama of papa weer te zien vertrekken.

Het kampleven is even weg zijn van de wereld. Zo’n dag met de ouders kan dat helemaal overhoopgooien.

Dus...

Een bezoekdag heeft zowel voor- als nadelen. Wat je ook beslist, denk er goed over na. En misschien kan je nog wel andere manieren bedenken om ouders betrokken te houden en een glimp te laten opvangen van het kampleven, zonder dat het jullie helemaal uit de flow trekt!