Schade aan auto

Givers staan klaar om een grijze camionette uit te laden. Ze zwaaien naar de camera

Auto verzekerd en toch een ongeval gehad? We helpen je op weg!

Wat moet ik als leiding doen?

Schade vaststellen

• Maak eerst voldoende foto's van de schade.
  • Indien er andere betrokkenen zijn, vraag hun gegevens of vul samen een Europees aanrijdingsformulier in.
  • Vul ter plaatse het aangifteformulier in, indien mogelijk digitaal.

Doe als (groeps)leiding zelf aangifte bij Ethias

Vul het aangifteformulier digitaal in en mail naar fleet@ethias.be met als onderwerp ‘autopolis 19.040.394’ en de naam van jullie scoutsgroep. Vermeld wat er gebeurd is, hoe de schade werd opgelopen  en voeg foto’s toe.

Daarna bezorgt Ethias jullie een dossiernummer. Gebruik dit altijd in de verdere communicatie en vermeld het dossiernummer in het onderwerp van je mail aan schadebeheer@ethias.be.

Als er geen expertise nodig is, zal Ethias gedetailleerde schadebestekken vragen. Als er wel expertise nodig is, bezorgt Ethias je het adres van de expert waar je dan een afspraak mee kan maken. Een expert zal altijd aangesteld worden wanneer het voertuig buiten gebruik is of wanneer je gekozen hebt voor een hersteller die niet tot het netwerk van Ethias behoort.

Wanneer je kiest voor een erkend hersteller van Ethias kan je na de ontvangstmelding van de aangifte onmiddellijk contact opnemen met de hersteller. Deze zal de nodige foto’s maken van de schade (de erkende hersteller is dit verplicht te doen om de procedure te kunnen volgen) en zal je een afspraakdatum voor de herstelling geven. In tussentijd maakt de hersteller het bestek op en stuurt dit door naar de dienst expertise van Ethias voor validatie. Op de afgesproken datum voor de herstelling zal een gratis vervangwagen voor je ter beschikking staan. Deze mag je gebruiken tot de herstelling van je wagen voltooid is.

Als de expert de schade komt bekijken, hou je je eigen raming best bij de hand. Bespreek het voorgestelde vergoedingsbedrag met je medeleiding voor je 'voor akkoord' tekent. Twijfelen jullie of dat bedrag wel klopt? Neem dan contact op met Scouts en Gidsen Vlaanderen.

Bezorg de betaalde facturen aan Ethias.