Vrijwilliger worden

Ouders spelen mee

Ben je als ouder ook helemaal dol op scouting? Soms hebben groepen nood aan een helpende hand. Ontdek meer over vrijwilliger worden.

Aangeboden: helpende hand

Wil je de scoutsgroep van je kinderen helpen? Dan is de eerste stap in gesprek te gaan met de (groeps)leiding. Zij zullen aangeven of en hoe je kan helpen.

Natuurlijk verschilt dit van groep tot groep. Sommige groepen hebben een oudercomité. Er zijn ook groepen die rekenen op ouders tijdens een geldactie. Misschien zijn ze wel dolblij met een helpende hand tijdens het uitladen van de kampcontainer na een loodzwaar kamp. Of met wat hulp tijdens het (ver)bouwen van de lokalen.

Zijn er geen taakjes op overschot? Helaas. Je kan wel altijd de grootste fan zijn van de leidingsploeg, dat kan ook helpen. Een complimentje hier en daar kan al heel wat betekenen.