Be prepared: wat verandert vanaf 8 mei?

03 mei 2021|
jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
weer met meer

Stap voor stap komen we weer dichter bij elkaar. Half april kondigde de overheid een reeks versoepelingen op termijn aan voor het jeugdwerk. Met de vingers gekruist, zetten we de verwachte nieuwe regels vanaf 8 mei - behoudens tegenbericht - alvast op een rijtje.

Buiten mogen alle leeftijdsgroepen, van kapoenen t.e.m. jin en leid(st)erstot 25 personen + leiding samenkomen. Leiding draagt altijd een mondmasker, leden ouder dan 13 jaar wanneer 1,5m afstand bewaren niet mogelijk is. Meerdere groepen mogen op 1 locatie samenkomen, met voldoende afstand tussen verschillende bubbels.

Groepen met leden van 12 jaar of jonger mogen binnenactiviteiten organiseren, met maximum 10 leden + leiding. Maar – zeker voor scouts en gidsen – buiten is troef!

Wanneer je met leiding (+18) rondom scouting (bijvoorbeeld voor of na een groepsraad) blijft genieten van elkaar's compagnie, hou je dan aan de regels die gelden voor private gezelschappen. Be safe, be smart, be cool ...!

Recent nieuws