Digitale lidkaart gearriveerd!

19 januari 2024|
JanVan Reusel communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
lidboekje uit de oude doos

Het was een stevige tocht van het lidboekje uit vervlogen tijden naar vandaag: de dag waarop onze digitale lidkaart wordt gelanceerd! Op het moment dat we dit bericht plaatsen, zijn tienduizenden e-mails met de digitale lidkaart van Scouts en Gidsen Vlaanderen onderweg vanuit onze mailingservers. Om ervoor te zorgen dat die servers niet overbelast raken, worden de mails komende week in fases verzonden, gegroepeerd per district. Binnenkort mag elk lid van Scouts en Gidsen Vlaanderen met een geregistreerd e-mailadres de digitale lidkaart in de mailbox verwachten. Deze lidkaart is het officiƫle bewijs van jouw aansluiting en verzekering bij onze beweging.

Hoewel de introductie van de digitale lidkaart al eind 2023 werd aangekondigd, heeft de implementatie ervan wat vertraging opgelopen. Tijdens de overgang van de testomgeving naar de live-omgeving  doken eigen aan het elektronische tijdperk onverwachte problemen op; gecombineerd met de feestdagen zorgde dat voor de vertraging. Maar nu is het zover.
De lidkaart van Scouts en Gidsen Vlaanderen is vanaf nu volledig digitaal. Je vindt deze in PDF-formaat in je mailbox, waar je ze kunt afdrukken of opslaan in een klantenapp. Een nieuwe stap in de digitalisering van onze beweging.

Heb je vragen over de lidkaart, dan kan je terecht bij de verantwoordelijke van jouw groep die in de loop van komende dagen een update met info ontvangt, of bij groepsadministratie@scoutsengidsenvlaanderen.be.

Recent nieuws