Het Scoutshuis toont zich op Festival van de architectuur

05 oktober 2021|
jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
Het Scoutshuis

Met Het Scoutshuis vestigde het hoofdkwartier van Scouts en Gidsen Vlaanderen zich in 2016 als een avontuurlijke speler nabij de Zurenborgwijk in Borgerhout, Antwerpen. Het gebouw werd ontwikkeld samen met B-architecten en is doorweekt met het DNA van de jeugdbeweging, die hier haar nationaal secretariaat heeft en met Hopper zowel een jeugdverblijf als een outdoor-winkel runt. Trouw aan scouting, werd gekozen voor duurzame materialen, een transparante constructie en een interieur dat uitnodigt tot ontmoeting.  De toren biedt uitzicht op de stad en op Vlaanderen, zoals Scouts en Gidsen Vlaanderen aan kinderen en jongeren hoopvol uitzicht wil geven op 'Dromenland', een wereld en een leven die de moeite waard zijn.

Op zondagnamiddag 17 oktober kan je in het kader van de Dag van de architectuur een kijkje komen nemen in en op Het Scoutshuis. Ontdek hier ons uniek jeugdverblijf als een blokhut in de stad en spring gerust binnen in onze winkel die dan geopend is.

Recent nieuws