Jo Deman verkozen als nieuwe verbondscommissaris

21 februari 2022|
Jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
Jo Deman VC

De verbondsraad verkoos zaterdag 19 februari Jo Deman als nieuwe Verbondscommissaris (VC) voor Scouts en Gidsen Vlaanderen. Jo volgt in deze functie Wim Verschueren op als eindverantwoordelijke voor het pedagogisch beleid van scouting.

Jo Deman startte als kapoen bij Scouts OLV van Troost & Gidsen Anne Frank te Heverlee, Leuven, waar hij opgroeide tot groepsleider. Jo werd ook actief binnen zijn district Leuven-Zuid, en GC in gouw Oost-Brabant. Later nam hij met veel engagement verschillende rollen op in het verbond, voor de Gidsen- & Scoutsbeweging in Belgiƫ en op internationaal niveau waar hij o.a. lid is van het World Scout Committee.

Jo Deman werd als kandidaat VC voorgedragen vanuit van zijn inhoudelijke visie en strategische benadering om het verhaal van scouting te inspireren. Met deze verkiezing staat hij als gedelegeerd bestuurder en coach van de staf komende 3,5 jaar aan het hoofd van de nationale leiding in onze jeugdbeweging.

Recent nieuws