Jouw lidkaart als scout of gids wordt digitaal.

15 november 2023|
Jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
hond met scoutsdas

Geen gedrukte, papieren lidkaarten meer. Vanaf dit scoutsjaar vind je jouw lidkaart in de mailbox én in jouw scoutsprofiel in de groepsadministratie.

We sparen zo niet alleen een heel pak papier uit, ook het proces om je lidkaart te krijgen wordt directer en vooral sneller. De lokale groepsverantwoordelijke voor de ledenlijst drukt op de verbeterknop van de groep, en vrijwel direct vertrekt naar elke scout en gids van de groep een e-mail met de lidkaart. Wil je jouw lidkaart afdrukken? Dan kan dat meteen vanuit de mail of later via jouw scoutsprofiel.

Is alle administratie bij jouw lokale groep rond? Dan krijg je je digitale lidkaart nog voor eind 2023.

Jouw lidkaart met lidnummer is het bewijs van aansluiting bij Scouts en gidsen Vlaanderen, het is ook jouw klantenkaart bij Hopper Winkel én je hebt er toegang mee tot je gegevens en individuele steekkaart bij Scouts en Gidsen Vlaanderen.

Ondervind je problemen met jouw lidkaart? Neem dan contact op met de verantwoordelijke voor de ledenadministratie van jouw lokale groep.

groepsadmin@scoutsengidsenvlaanderen.be

Recent nieuws