Scouting bij wijze van COVID-21

17 november 2021|
Jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
Leidster met mondmasker en lid zwaaien met een zelfgeschilderde vlag

Met de herfstbladeren waait ook corona weer op. De maatregelen die het Overlegcomite op 17 november daarom aanscherpte, hebben niet meteen grote impact op de gewone werking van jeugdbeweging; we kunnen scouting blijven aanbieden, zonder beperking op aantal en met overnachtingen.

⚠️ Belangrijke update: Vanaf zaterdag 20 november wordt verwacht dat alle deelnemers van 10 jaar aan activiteiten binnen een mondmasker dragen.

Bij activiteiten met scouting in de publieke ruimte houden we ons natuurlijk aan ook daar verstrengde regels, zoals een gevraagd CovidSaveTicket + masker of sneltest voor evenementen en richtlijnen voor horeca. Uiteraard blijven ook de nodige afstand, ventilatie en hygiëne verwacht.

Even vanzelfsprekend tenslotte blijven we vooral buiten vollenbak genieten bij het spel van scouting. Niemand staat daar achteraan in de rij; we gaan hier samen door, op avontuur ...

Recent nieuws