Scouts en gidsen doen het weer: #BUITENdienst

19 juli 2021|
jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
watersnood

De zomer is niet mals: voor velen staat het water tot aan de lippen. Het zit in de aard van scouting om te helpen waar we kunnen. Dat zien we graag  gebeuren en moedigen we aan. Opnieuw zet Scouts en Gidsen Vlaanderen hierop in met #BUITENdienst: we helpen wie in nood is het hoofd boven water te houden.

We roepen leiding en jins die dat willen op om als vrijwilliger mee te werken via de actie ‘Helpen helpt’ van het Rode Kruis. Je kan je individueel aanmelden voor taken die zich aandienen. Je kan je niet als groep opgeven. Ieder kan ook een persoonlijke bijdrage leveren.

We moedigen scouts en gidsen die de handen uit de mouwen willen steken aan om zich bij dit initiatief aan te sluiten (goed gecoördineerd gericht op behoeften, veilig en via het Rode Kruis verzekerd). Op eigen houtje goederen leveren of  hulp organiseren wordt ontraden.

Tot uw dienst? Graag gedaan!

De verbondsleiding

Recent nieuws