Yalahi, klinkt door de rimboe

26 januari 2022|
jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
Yalahie

Jeugdwerk mag vanaf 28 januari opnieuw op volle toeren activiteiten aanbieden. Het Overlegcomité lanceerde een 'corona-barometer' die het mogelijk maakt juist in te schatten welke maatregelen verwacht worden naargelang varianten en risico voor veiligheid of gezondheid. We starten bij code 'rood' met nog een aantal beperkingen. Je vindt de regels en adviezen die nu gelden hier: overzicht van maatregelen. We zorgen voor een update telkens aanbevelingen wijzigen.

Met gepaste aandacht wordt opnieuw zeer veel mogelijk. Voorspellingen van virologen stemmen ons heel voorzichtig optimistisch richting lente en zomer; al blijft waakzaamheid geboden. Rond overnachtingen en buitenlandse kampen moeten bijvoorbeeld nog verdere richtlijnen worden verduidelijkt. We blijven als nationale leiding aan tafel zitten met collega's uit de sector en experts om de evolutie op te volgen en hier te vertalen.

Bij deze wordt alvast verzamelen geblazen voor alle scouts en gidsen. Code rood was nog nooit zo mooi; al kijken we uit naar een hemel die oranje en geel kleurt.

Recent nieuws