Bescherm het ei

Terrein: binnen en buiten

Bescherm het ei

Concept:

In dit spel gaan de leden aan de slag om hun eitje te beschermen. Ze worden verdeeld in groepjes van 4 of 5, elk toegewezen aan een eigen ei. De uitdaging is om verschillende spellen te spelen en zo materialen te verzamelen die hun ei kunnen beschermen. Belangrijk is dat ze alleen materiaal kunnen bemachtigen als hun team het spel wint. Na elke overwinning krijgt het team de kans om bij de materiaal tafel één of meerdere (afhankelijk van het aantal rondes) items te claimen.

materiaal: ballonnen, bubbelplastik, wc-rollen, enzv

Materiaal voor de spellen:

PVC-buizen, blinddoeken, muziekboxen en obstakel materiaal.

Spel 1 - Estafette:

Voor het eerste spel staat een estafette op het programma. Deelnemers moeten een obstakelparcours doorlopen terwijl ze een PVC-buis gevuld met water doorgeven zonder deksel. Het doel is om zo snel mogelijk de finish te bereiken en daar hun bak te vullen met het water uit de buis.

Spel 2 - Blind Vertrouwen:

Bij dit spel worden deelnemers geblinddoekt en moeten ze vertrouwen op communicatie en teamwork om hun ei te beschermen. Elk teamlid heeft een specifieke rol en moet aanwijzingen geven aan de anderen om obstakels te vermijden en het ei veilig naar een aangewezen zone te brengen. Het team dat het snelst en meest succesvol hun ei beschermt, wint het spel en verdient de mogelijkheid om items te claimen aan de materiaal tafel.

Spel 3 - Ei-verdediging dans:

Teams moeten een energieke dans bedenken die het verhaal vertelt van hoe ze hun ei willen beschermen. Elke dansbeweging staat symbool voor een beschermings tactiek. Een panel van juryleden beoordeelt de creativiteit en samenhang van de dans. Het team met de meest opwindende en inventieve dans wint en mag items kiezen aan de materiaal tafel om hun ei te versterken.

Spel 4 - Ei in de kruiwagen:

Het hele team vormt een manier om een stevige kruiwagen te maken van 1 of meerdere mensen om hun ei zo snel en veilig mogelijk naar de overkant te brengen zonder dat het valt. Vanaf de start mag het ei niet meer worden aangeraakt. Wie eerst zijn of haar ei veilig naar de overkant brengt, wint en mag materiaal claimen.

Einddoel

Teams moeten een constructie bouwen waarmee ze hun ei vanaf een bepaalde hoogte veilig naar beneden kunnen laten vallen. De uitdaging is om een ontwerp te maken dat het ei beschermt tegen de impact van de val. Na de constructie moeten teams hun ontwerpen testen door hun ei vanaf een verhoging te laten vallen. Het team dat het ei het beste beschermt tijdens de vrije val, wint het spel. Dit doen ze met het materiaal dat ze doorheen het spel hebben gewonnen.

Materiaal

Materiaal voor de spellen: PVC-buizen, blinddoeken, muziekboxen en obstakel materiaal. materiaal: ballonnen, bubbelplastik, wc-rollen, enzv