Kapoen die iemand zijn veter knoopt
Divider Divider Divider

Kapoenen en zeehondjes

Ben jij een kapoen? Of een zeehondje? Leuk! Dan ben jij 6, 7 of 8 jaar. En zit je in het eerste of tweede leerjaar*.

Welkom, kapoen of zeehondje!

Op de scouts speel je spelletjes. En leer je nieuwe dingen. Samen met je leiding. En met andere kapoenen.

Ken jij De Steen van Nowan al? Dat is een boek speciaal voor kapoenen.

Lees jij Krak? Dat is een tijdschrift speciaal voor de jongste scouts en gidsen. Of voor iedereen die zich jong genoeg voelt. Vol leuke verhalen. Of tips om zelf te doen. En met mopjes.

* Heb je een jaar overgeslagen? Of ben je blijven zitten? Dan klopt deze zin misschien niet.
Je kan samen met je leeftijdsgenoten in je tak zitten. Of met je klasgenoten. Bespreek met je leiding (en je ouders) wat de beste oplossing voor jou is.

Vind je jouw tak niet? Sommige groepen hebben andere taknamen. Dat zijn vaak takken die maar twee jaar duren. Bijvoorbeeld tussen kabouters en welpen en tussen jonggidsen en jongverkenners. Benieuwd naar waarom jouw groep andere namen gebruikt? Vraag het aan je leiding!