twee mensen die een driepikkel aan het sjorren zijn
Divider Divider Divider

Technieken

Als scout en gids leer je je wapenen met weetjes en vaardigheden. Zo leer je problemen oplossen. Maar ook je plan trekken. En hopelijk kan je zo je dromen waarmaken. De favoriete technieken van scouts en gidsen? Sjorren, houthakken, vuur maken, kaart en kompas lezen…

Als scout en gids leer je stap voor stap wat bij. Als kapoen leer je je veters knopen. Kabouters en welpen ontdekken platte knopen. Jonggidsen en -verkenners sjorren hun eerste eethoek. En gidsen en verkenners vinden hun weg terug op dropping.  Elke tak heeft wat nieuws in petto. Zo blijft het leuk en veilig!

Je leert niet alleen technieken tijdens techniekenactiviteiten. Op kamp of tijdens een spel kan je ze misschien wel gebruiken. Zo leer je nog beter vuur maken tijdens het kamp of ontdek je hoe de perfecte sjorring is voor je zithoek.

Ontdek nieuwe technieken!

Op zoek naar een leuke knoop? Of wil je oefenen op sjorren of tochttechnieken. In de techniekendatabank vind je alle technieken.

Duik in de techniekendatabank