Een kat in drie zakken

Soort: andere

Terrein: binnen , buiten

Thema's: andere

De bedoeling hier is dat de leden zelf een spel in elkaar steken dat je dan daarna ook zal spelen. Je hebt hiervoor drie zakken nodig.

In de eerste steek je papiertjes met een plaats: de toiletten, de boom voor het lokaal, de parking van de supermarkt, alles wat je maar kan bedenken kriskras door elkaar.

In de tweede zak steek je papiertjes met voorwerpen of de voorwerpen zelf als ze niet te groot zijn: een binnenband, ballonnen, een liniaal, vingerverf,...

In de derde zak steek je papiertjes met werkwoorden: botsen, vliegen, gooien,... je bedenkt het maar.

Nu laat je de leden uit elke zak iets trekken en geeft hen de opdracht met die drie dingen een spel te bedenken dat speelbaar is met de hele tak.

Je werkt hiervoor liefst in kleine groepjes en voor kapoenen, welpen of kabouters is begeleiding noodzakelijk zodat je de impulsen wat kan sturen en er een spel van maken.

Zorg er wel voor dat je vanuit de ideeën van de leden blijft vertrekken en dat je niet je eigen ideeën begint uit te werken.