Levende brug

Soort: pleinspelen

Terrein: binnen , buiten

Thema's: andere

De groepsopdracht is : steek een zo groot mogelijke stroom over.

De groep heeft echter geen materiaal. Ze moeten dus van mensen een brug maken die hen in staat stelt om het water over te steken. De steunpunten van de brug moeten zo ver mogelijk uit elkaar staan en zo stevig zijn dat er andere mensen kunnen overkruipen.

Variatie:
Span op 1,8 meter hoogte een koord (of ga voor een omheining staan die twee meter hoog is). Deze koord is de hoogspanningslijn, als je ze 5 seconden aanraakt ben je dood en is de opdracht mislukt.

Ga met de gehele groep aan een kant van deze koord of omheining staan en tracht er over te komen. Je mag de koord niet langer dan 5 seconden aanraken. Je mag de koord niet naar beneden trekken om de hoogte te verminderenen je mag geen hulpmiddelen gebruiken (geen boom, takken, ...).

Kijk een beetje uit, een tuimeling van 1 .8m hoogte kan pijnlijke gevolgen hebben. Deze opdracht vereist overleg en gepuzzel- hoe krijg je de laatste personen erover ??? Nog moeilijker wordt het als de koord op 2m hangt en je de koord niet mag aanraken