Maatregelen verscherpt maar jeugdwerkregels houden stand

24 maart 2021|
jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
paaskampen

Het Overlegcomité verstrengt vanaf zaterdag verschillende maatregelen; o.a. het aantal toegestane buitencontacten wordt tijdelijk teruggeschroefd van 10 naar opnieuw 4 volwassenen. Dat heeft helaas effect op activiteiten + 18. Er werden geen wijzigingen aangekondigd voor jeugdwerk. Op die basis kunnen dagactiviteiten in scoutsgroepen met maximum 10 leden zoals gepland blijven doorgaan waar en wanneer leiding dit ziet zitten. De huidige maatregelen gelden zowel voor de gewone wekelijkse werking als tijdens de paasvakantie.

Scouts en Gidsen Vlaanderen is genuanceerd tevreden dat we het vertrouwen krijgen om met veilig toezicht een lichtpuntje te bieden aan onze leden in de voor hen bijzonder moeilijke periode om op te groeien.

Recent nieuws