Scouting blijft (op halve kracht) actief

22 januari 2021|
Jan Van Reusel - communicatie@scoutsengidsenvlaanderen.be
cover van de publicatie spelregels en statuten

Er komen na afloop van het overlegcomité op 22 januari geen wijzigingen aan de huidige regels voor het jeugdwerk. Dit betekent dat Scouts en Gidsen Vlaanderen verder activiteiten kan aanbieden voor leden tot en met 12 jaar, ook tijdens de krokusvakantie. Het is daarbij belangrijk dat dit gebeurt in goed overleg met de lokale overheden. Deze kunnen immers altijd beslissen om plaatselijk bepaalde maatregelen strenger toe te passen als daar gegronde redenen voor zijn.

Het spreekt vanzelf dat het essentieel is om de richtlijnen goed na te leven en zoveel mogelijk buiten te spelen. De enorme inzet hierrond van onze leiding op het terrein is dan ook dé waarborg bij uitstek die onze werking blijft mogelijk maken; hoed af daarvoor!

Dit is heel goed nieuws voor onze jongere takken, die volgende periode alvast mogen blijven genieten van elkaar en van scouting a volonté! Voor oudere leden blijft het nog tanden bijten. We treden dan ook de oproep bij om - ondanks alle nodige ingehoudenheid - toch zo veel als mogelijk in verbinding te blijven en te blijven zoeken naar creatieve manieren om mekaar te ontmoeten: veilig maar uitbundig, op afstand en tegelijk nabij, correct en toch alle gekheid op een stokje. Het is mede dankzij de bijzondere inspanning van jonge mensen dat we met z'n allen licht aan het einde van een lange donkere tunnel beginnen zien. Een pluim die deze generatie nu al mag opsteken ...

De regels voor kinderen toen met 12 jaar in een notendop

•  Groepen van max. 50 personen
  •  Begeleiding draagt altijd een mondmasker
  •  Activiteiten met overnachtingen zijn verboden
  •  Recreatieve reizen naar buitenland zijn niet toegestaan

Check onze info over scouting in tijden van corona.

Voor +12 jarigen is er helaas voorlopig geen georganiseerd vrijetijdsaanbod (jeugd-sport-cultuur) toegestaan. We doen er alles aan om alle scouts en gidsen uitzicht te kunnen geven op een lente en zomer die opnieuw bruisen van scouting.

Recent nieuws