Hier speelt een scout

Vier leden spelen met het kaartspel van Scouts en Giden Vlaanderen

Ken jij het  kaartspel van Scouts en Gidsen Vlaanderen al? Op elke kaart staat een prent over de scouts. Dit zijn niet zo maar wat tekeningetjes. Ze vertellen het spel van scouting.

Met deze kaarten kan je veel leuke dingen doen. Bijvoorbeeld kaartenhuisjes bouwen. Of een spelletje spelen dat je zelf al kent. In elke Krak? en Boem! vind je iets nieuw om met de kaarten te doen. Al deze spelletjes of trucjes, verzamelen we ook op deze website.

Ken jij de goocheltruc van de vier gouden kaarten al? Magische Jos legt het jou in deze video uit!

Volg Harten, Schoppen, Ruiten en Klaveren

Op elke kaart beleven onze helden een ander scoutsavontuur: Ruiten speelt dassenroof bij de kapoenen, Harten graaft greppels op kamp, Schoppen leert sjorren.

Zie jij op welke kaart Klaveren liedjes zingt?

Wat is er zo speciaal aan de Scouts en Gidsen Vlaanderen-speelkaarten? Deze video vertelt je er alles over.

Waar zijn de dames en de heren?

Bij Scouts en Gidsen Vlaanderen is iedereen gelijk. In dit kaartspel willen we geen onderscheid maken tussen heren en dames en staat de een niet boven de andere. Daarom werken we in plaats van de drie traditionele figuren met de kaarten Goud, Zilver en Brons. Waarbij Goud de kaart is met de hoogste waarde, gevolgd door Zilver en Brons.