Examenpret? Buiten natuurlijk!

Jonggivers zitten rond kampvuur

Met z'n allen buiten bevriezen? 't Zal niet zijn! Verbinden op anderhalve meter? Daar gaan we voor! Ook in de koude winterdagen kan je gezellige avondactiviteiten organiseren voor je blokkende (jong)givers en jins. Doorbreek die examenstress en lees deze tips om het letterlijk en figuurlijk wat warmer te krijgen.

1. Fakkeltocht

Een klassieker met een reden! Samen de nacht intrekken met fakkels, het is een andere manier van op tocht gaan. Je kan er meteen een speeddatewandeling van maken met open}kaart. Wandel per twee en stel elkaar gedurende 5 minuten enkele vragen. Zo breek je kliekjes gemakkelijk open en ontstaan nieuwe banden.

2. Lichtjesstoet

Van jong tot oud krijgt iedereen een lampion, fakkel of zelfs lichtjessnoer op batterijen mee. Trek met je leden door de donkere straten en toon de buurt hoe scouting een licht(punt)je in het donker kan zijn!

3. Kruiwagentocht

Verdeel je leden in groepjes van drie of vier en geef ze een kruiwagen. Tijdens de tocht moeten ze allerlei opdrachten doen met hun kruiwagen om een tip te krijgen naar het volgende tussenpunt: slalom, estafette of de kruiwagen versieren. Als extra uitdaging moet er ook altijd iemand in de kruiwagen zitten. Plezier verzekerd!

4. Kampvuurbabbeltjes

Stook een gezellig vuurtje, maak marshmallows en chocomelk op het vuur en zet wat meezingers op. Of haal je open}kaartdoosje boven om de groep nog dichter bij elkaar te krijgen. Hartverwarmend is 't hoe dan ook!

5. Openluchtcinema

Ideale examenactiviteit: projecteer een film aan de zijkant van je lokaal. Laat al je leden een warme slaapzak meepakken. Voorzie zelf wat extra dekens, lekkere soep en eventueel vuurkorven. Je kan er ook een leuke twist aan geven door een drive-in te organiseren. In plaats van stoelen, zit iedereen op een gocart of bakfiets.

Maak er een warme winter van!

Tekst: Sanne Baeten

Spelinspiratie?

Duik in de spelendatabank voor nog meer leuke spelideetjes.

Meer van dat!