Schade aan materiaal

Jonggiver die door de regen naar de tent loopt

Tenten beschadigd? Extra verzekerd materiaal beschadigd? Wat nu? Welke papieren moet je in orde brengen? En waar kan je terecht met je vragen? Dat lees je hier.

Wat moet ik als leiding doen?

Schade vaststellen

Maak eerst voldoende foto's van de schade. Neem daarvoor geen onnodige risico's. Dit kan - bijvoorbeeld na wateroverlast - ook na het wegtrekken van het water.

Stel je verslag zo gedetailleerd mogelijk op.

Werd er een proces-verbaal opgesteld? Voeg dat dan toe bij je verslag.

Doe als (groeps)leiding zelf aangifte bij Ethias

1. Tent beschadigd?

Is de tent groepsmateriaal?
    a.    Deze is verzekerd door de tentenpolis (polis-nr 45.460.065) tot € 3500 per tent (vrijstelling € 350 betaal je zelf) Neem contact op met verzekeringen@scoutsengidsenvlaanderen.be.
    b.    Nam je een aparte verzekering 'Alle risico’s' voor je duurdere groepstent?
    Vul dit aangifteformulier digitaal in.
    Vul je polisnummer in bij vakje 9 opmerkingen. Het polisnummer kreeg je bij je factuur van Ethias.
    Mail de aangifte samen met de foto’s naar brandschade@ethias.be.

Is de tent gehuurd of geleend van een derde?
    a.    De tentenpolis (polis-nr 45.460.065) is niet van toepassing.
    b.    Nam je hiervoor een materiaalverzekering via Scouts en Gidsen Vlaanderen?
    Mail de aangifte samen met de foto’s naar brandschade@ethias.be.
    c.    Was de tent meer dan 2500 EUR waard en nam je hiervoor een aparte extra materiaalverzekering (polis verzekering alle risico’s)?
    Vul dit aangifteformulier digitaal in.
    Vul je polisnummer in bij vakje 9 opmerkingen. Het polisnummer kreeg je bij je Ethias factuur.

2. Materiaal beschadigd?

Groepsmateriaal?
    a.    Bij schade door brand, storm ... doe altijd aangifte via de lokalenpolis (polis-nr 38.126.180)
    Download het aangifteformulier.
    Vul het digitaal in en mail het samen met de foto’s naar brandschade@ethias.be
    b.    Nam je een extra materiaalverzekering (polis-nr 45.063.801) via Scouts en Gidsen Vlaanderen?
    Mail de aangifte samen met de foto’s naar brandschade@ethias.be.

Persoonlijk materiaal of materiaal van derden?
    a.    Persoonlijk materiaal van leden en leiding , of van derden, is niet verzekerd met de lokalenpolis. (polis-nr 38.126.180)
    Mail de aangifte samen met de foto’s naar brandschade@ethias.be.

Ethias bezorgt je een dossiernummer. Gebruik dit altijd in je verdere communicatie.

Vragen?

Mail naar verzekeringen@scoutsengidsenvlaanderen.be.
Bel je liever? Dat kan op +32 3 231 16 20.