Vrijwilliger worden

Leiding draagt een tent

Scouts en Gidsen Vlaanderen kan enkel een succes zijn dankzij de vele vrijwilligers. Leiding, structuurvrijwilligers en andere enthousiastelingen houden scouting levend. Kriebelt het ook bij jou?

Leiding worden

Heb je zin om leiding te worden? Wat leuk! Het belangrijkste is dat je vol enthousiasme en goesting aan het engagement begint. Dan komt de rest wel vanzelf.

Ben je al een scout of gids? Dan kan je wat meer lezen over leiding worden

Ook zonder scoutingervaring kan je leiding worden. Spreek een groep in je buurt aan, die vind je in de groepenzoeker. Snuister al eens rond op de website om wat bij te leren. Bekijk al eens de takken, lees de In}Leiding of ontdek de technieken, rituelen, kamp, spelen

Ontdek de pagina’s voor leiding

Structuurvrijwilliger worden

Geen scouting zonder structuurvrijwilligers. Zij staan klaar om (groeps)leiding te helpen, te ondersteunen en te inspireren. Vaak zijn dit mensen die na hun leidingscarrière nog wat willen blijven plakken in de scouts. Maar ook actieve leiding maakt een groot deel van deze vrijwilligersgroep uit.

Wil je structuurvrijwilliger worden? Goed plan! Wie weet kan je iets betekenen in je gouw of district. Of ben je eerder geïnteresseerd in een bepaalde tak of thema? Lees wat je kan doen na je leidingscarrière

Ontdek de pagina’s voor structuurvrijwilligers

Bekijk de vrijwilligersvacatures

Of wat anders …

Ben je een ouder of andere enthousiasteling die graag iets meer wil betekenen? Spreek je lokale groep aan. Wie weet kan je hen wel helpen. Vind een groep in de buurt in de groepenzoeker.