geblinddoekte scheepsmakkers in rij worden geleid door één ziende
Divider Divider Divider

Zeescoutinguniform

Zeescouting heeft binnen Scouts en Gidsen Vlaanderen een eigen uniform. De meeste uniformstukken zijn blauw.

Alle uniformstukken kan je kopen in de Hopper-winkels of op de webshop van Hopper.

Veelgestelde vragen

Hopper is het merk van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Bij Hopper vind je winkels en jeugdverblijven. Winkels met een aanbod persoonlijk kampeermateriaal (zoals wandelschoenen, slaapzakken en rugzakken), maar ook groepsmateriaal (tenten en kookgerief). En natuurlijk ook het officiële uniform. Op de jeugdverblijven is iedereen welkom om te logeren of een dag te vergaderen midden in het groen. Ideale groepsaccommodatie voor jeugdbewegingen en scholen, maar ook voor elke vereniging of avontuurlijke groep vrienden of familie.

Ontdek Hopper.

Meer veelgestelde vragen