Een kabelbaan op kamp of aan jullie scoutslokalen is leuk, maar er zijn risico’s mee verbonden. Daarom zijn er strikte regels binnen Scouts en Gidsen Vlaanderen over kabelbanen.

De regels

Elke kabelbaanactiviteit moet begeleid worden door minstens twee begeleid(st)ers waarvan er minstens één de vorming Kabelbanen volgde bij ploeg Technieken. Leiding van Scouts en Gidsen Vlaanderen mag enkel een tijdelijke kabelbaan, aangekocht in een Hopper-winkel, opzetten. Laat een kabelbaan nooit onbewaakt achter.

Het handigste is om met enkele medeleiding de vorming te volgen. Zo kunnen jullie samen een kabelbaan opzetten als scoutsactiviteit.

Je krijgt geen attest voor deze vorming. Scouts en Gidsen Vlaanderen houdt wel een overzicht bij van wie deze vorming gevolgd heeft. Dat is belangrijk voor de verzekering.

Heb jij de vorming Kabelbanen gevolgd bij ploeg Technieken? Dan kan je een kabelbaanpakket bestellen voor je scoutsgroep in Hopper Winkel! Het pakket werd speciaal samengesteld door ploeg Technieken voor groepen van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Zo waken we samen over veiligheid en kwaliteit.

Kabelbaanpakket bestellen