Jef Deyaert
Divider Divider Divider

Jins en loodsen

Jins en loodsen zijn 17 tot 18 jaar en zitten in het laatste jaar van het middelbaar*.

Welkom, jin of loods!

Als jin heb je de tijd van je leven. Samen met je medejins bepalen jullie zelf hoe jullie jaar eruitziet. Jullie halen alles uit de kan tijdens het laatste jaar als lid. Op buitenlands kamp, gekke projecten op poten zetten. En je klaarmaken om leiding te worden.

Ken jij Boem? Dat is een tijdschrift speciaal voor de oudste scouts en gidsen. Of voor iedereen die zich oud genoeg voelt. Lees over de avonturen van andere jonggivers, givers of jins. Ontdek een nieuwe techniek om uit te proberen. Of ontdek tips.

Als jin krijg je ook Over & Weer: het leidingstijdschrift van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Ontdek in Over & Weer tips en verhalen voor en over leiding.

Zin om nog meer uit je jinjaar te halen? Ga dan op Jintro, de cursus speciaal voor jins. Kijk je al keihard uit naar je leidingscarrière? Ontdek er alles over op Animator.

* Heb je een jaar overgeslagen of ben je blijven zitten? Bespreek dan met je leiding wat de beste oplossing voor je is. Kies je om samen met je klasgenoten in de tak te zitten? Of blijf je samen met je leeftijdsgenoten?