Objectieve aansprakelijkheid bij verhuur van polyvalente zaal

jonge gidsen zitten aan twee lange tafels te wachten om te eten. Op tafel choco confituur en een bus melk.

Verhuren jullie je lokaal als polyvalente zaal aan derden? Voor communies, toneelrepetities of als fuifzaal? Dan is een verzekering voor objectieve aansprakelijkheid verplicht!

Wat?

Als een scoutsgroep of ondersteunende vereniging verbonden aan een groep regelmatig een polyvalente zaal verhuurt aan derden is deze verzekering wettelijk verplicht

Wat is regelmatig verhuren? Wanneer ben je niet verplicht? Je mag maximaal 12 keer per jaar, 24 dagen per jaar of 2 keer per maand je zaal verhuren zonder die verzekering. Let op, feestjes tot na middernacht tellen als 2 dagen.

Als een scoutslokaal in zijn geheel wordt verhuurd als weekendplaats voor andere (jeugd)groepen, is deze verzekering niet nodig.

Prijs?

• Basispremie van 71,25 euro per locatie voor de eerste 300 vierkante meter.
  • 0,21 euro per extra vierkante meter boven op de 300 vierkante meter.
  • De minimumpremie die jaarlijks betaald moet worden is 77,19 euro.

Hoe aanvragen?

Meer info?

Lees de brochure Goed verzekerd?.

Veelgestelde vragen

Als leiding ben je verzekerd voor burgerlijke aansprakelijkheid. Dat wil zeggen dat je verzekerd bent als je schade berokkent aan iemand anders. Of als een van je leden schade veroorzaakt. Er moet duidelijke schade zijn én een duidelijke dader om een beroep te doen op deze verzekering.

Meer veelgestelde vragen