Botenverzekering

acht zeewelpen in een oranje bootje. Op de boeg zit een leider. Ze zwaaien met hun roeispanen.

Geen zeescouting zonder boten. Maar is je vloot verzekerd? Ontdek de botenpolis!

Zijn onze boten verzekerd?

Als zeescoutinggroep is jullie vloot verzekerd voor schade en diefstal dankzij de botenpolis.

Waar zijn jullie verzekerd? In alle voor de pleziervaart toegankelijke binnenwateren van België, Luxemburg, Nederland, Duitsland en Frankrijk. Jullie zijn ook verzekerd voor zeevaart in die landen tot maximum 30 mijl van de kust.

Voor de opening van het vaarseizoen zal Scouts en Gidsen Vlaanderen alle zeescoutsgroepen contacteren voor de vlootgegevens: van de boten, bouwjaar, type… Dat is belangrijk voor de waardebepaling. Scouts en Gidsen Vlaanderen brengt de verzekering in orde voor het hele scoutsjaar.

Kopen jullie nieuwe boten tijdens het scoutsjaar? Handig, die zijn meteen verzekerd.

Prijs?

Scouts en Gidsen Vlaanderen dekt een deel van de verzekeringskosten. De groep legt de rest bij. Die verdeelsleutel werd samen met ploeg Zeescouting opgesteld.

Wat betekent dat? Voor boten die gebruikt worden door zeeverkenners en scheepsmakkers moet je als groep een kwart van de premie zelf betalen. Voor boten gebruikt door zeewelpen en loodsen betalen jullie de volledige premie.

Loopt er toch iets mis? Ontdek hoe je correct en vlot de aangifte in orde brengt.

Meer veelgestelde vragen