Haal je lokaal uit winterslaap

Leden spelen in het gras voor hun scoutslokaal

Voor sommige mensen is het thuis een jaarlijks seizoensfenomeen, maar voor een scoutslokaal is het net iets minder evident: de lenteschoonmaak. Prik een datum met de leiding, breng jouw lokaal weer tiptop in orde en vergeet achteraf zeker niet om jullie werk te bewonderen.

TEKST: Victor Watté
FOTO: Hana Reynaert

Een klassieker na de winter is een kapotte waterleiding. Voor alle duidelijkheid: het gaat hier niet om de leiding die verantwoordelijk is voor het water (hilarisch). Vrieskou kan ervoor zorgen dat leidingen barsten. Heb je buiten een waterkraantje staan? Doe een snelle check en je bent zo weer klaar om waterballonnen te vullen.

Ook in je lokaal kan er waarschijnlijk het een en ander opgeknapt worden. Heeft iedereen wel goed de afwas gedaan na een kookvergadering? Hebben de stoelen en tafels nog al hun poten? Liggen er geen vergeten etensresten meer in de frigo van het kerstfeestje twee maanden geleden? Allemaal snel gecheckt als je het samen doet.

En materiaalmeesters, ook jullie kunnen je bewijzen. Keer jullie materiaalkot eens ondersteboven. Het ideale moment voor een snelle kuis en om eens te controleren of alles nog aanwezig is. Het kan jullie onaangename verrassingen besparen als je aan de kampvoorbereiding begint.

Lees meer in de Over&weer

Lokalen en materiaal

Een prachtig lokaal en geweldig materiaal, dat is de droom van elke scoutsleiding. (Of was het nu materiaalmeester?) Maar hoe zorg je ervoor dat alles in orde is?

tip top