Werkgroepen

Drie enthousiaste structuurvrijwilligers

Deze werkgroepen buigen zich over bepaalde specifieke thema's of projecten.

Rug van leiding vol jaarthemakentekens

Jaarthemawerkgroep

Deze groep vrijwilligers denken elk jaar mee het jaarthema uit. Dit gaat van het maken en selecteren van het jaarkenteken tot de inhoudelijke uitwerking van de visietekst en het praktisch uitwerken van spelen, methodieken of andere zaken waarmee onze lokale groepen aan de slag kunnen gaan.

SIS (Service In Scouting)

Wat zouden we zijn zonder de SIS-ploeg? Op Herfstontmoeting zijn de SIS-sers  de ijverige bouwers in gele T-shirts. Door het jaar steken ze de handen uit de mouwen op  de Hopper Jeugdverblijven. Je kan hen contacteren via sis@scoutsengidsenvlaanderen.be.

Sisser en leidster laden sjorhout op camion op HO
structuurvrijwillgers zitten buiten aan een tafel te vergaderen

Structurenteam

Deze fantastische vrijwilligers zijn er speciaal voor jou. Hun doel? Gelukkige vrijwilligers in een groeiende en bloeiende beweging. Dit doen ze door coaching, vorming op maat, inzetten op talenten.
en je even de weg kwijt in het verbond? Spreek hen aan!

Strategieteam

Hoe ziet scouting eruit in 2030? Waar willen we met de beweging naartoe? Deze vrijwilligers stippelen ons spoor uit.

Twee kapoenen bijten in appels die bungelen aan touwtjes
werkgroep financiën

Werkgroep financiën

De werkgroep financiën valt onder het verbondsbestuur en buigt zich over allerlei financiële vraagstukken, zoals het beheer en aanwending van het vermogen van de vzw, het voorbereiden en bespreken van de jaarrekening, het beheer van beleggingen, …

IntegriTeam

De werkgroep Integriteit, ofwel IntegriTeam, is een groep vrijwilligers die nadenkt over thema's als pesten, emotionele en fysieke veiligheid binnen de groep, grensoverschrijdend gedrag en alles wat te maken heeft met je grenzen aangeven en bewaken.

Integriteam
showploeg doet de jaarthemadans op Herfstontmoeting

Showploeg

De sHOwploeg is een bende creatievelingen die de jaarlieddans en de shows op Herfstontmoeting in elkaar boksen. Kom jij graag bij deze toffe club? Laat het hen weten!

Heb jij nog engagement over?

Wil je aansluiten bij één van deze werkgroepen? Super, stuur een mailtje naar onze pedagogische stafmedewerkers.

Check onze vacatures voor vrijwilligers