Groepje leiding staan in een kring in het bos op Herfstontmoeting
Divider Divider Divider

Herfstontmoeting

De leukste start van het scoutsjaar, dat is Herfstontmoeting.

Herfstontmoeting 2023 is achter de rug en wat een top editie was dat?! Dankjewel voor jullie aanwezigheid, jullie energie en jullie enthousiasme!

Trui, drinkbus, sleutel ... kwijt? Neem een kijkje bij de verloren voorwerpen. Iets van jou bij? Neem contact op met de collega's in het Scoutshuis.

Onze fotografen (dikke merci aan de mediapatrouille!) brachten Herfstontmoeting in beeld. Bekijk hier de foto's, jullie staan er beeldig op!

P.S.: Kan jij net als ons niet wachten om al je nieuwe vrienden opnieuw te ontmoeten? Zet dan zeker 23, 24 en 25 augustus in je agenda voor Herfstontmoeting 2024!

De dienst Evenementen zorgt voor de coördinatie van Herfstontmoeting tijdens het weekend en in de voorbereidende week. Uiteraard heeft elke ploeg, elke gouw, elke medewerker zijn taak … Nood aan een oplossing of een klankbord? Dan is de dienst Evenementen waar je moet zijn.

Stuurgroep Herfstontmoeting

Iedereen die meewerkt aan Herfstontmoeting is heel welkom in de stuurgroep HO. Ook de ploegen specifiek verbonden aan Herfstontmoeting (bijvoorbeeld SIS-ploeg, sHOwploeg …) denken mee na over Herfstontmoeting.

De stuurgroep HO valt onder de verbondscommissie. Dit werd enkele jaren een aparte stuurgroep om dieper en langer over de inhoud door te kunnen gaan.

De stuurgroep komt een vijftal keer per scoutsjaar samen om de inhoud te bespreken. De stuurgroep organiseert twee avondjes HO voor alle geïnteresseerden: eentje waar we heel het evenement overlopen, het andere om de voorbije editie van herfstontmoeting te evalueren.

Wil jij graag aansluiten bij de stuurgroep? Stuur een mail naar dienst Evenementen of bekijk met jouw ploeg of gouw wie Herfstontmoeting zal opvolgen.

Voorbereidende week

De week in de aanloop naar Herfstontmoeting werken we allemaal per ploeg of gouw naar het weekend toe. Tijdens de week zorgen we voor voldoende contactmomenten. Een netwerkevent voor de structuurvrijwilligers dus. De dienst Evenementen zorgt voor de coördinatie van deze week en zoekt mee naar oplossingen waar nodig.

Alle briefings en belangrijke info staat vermeld in de Veldwerk. Je vindt deze folder op verschillende plaatsen in de Hoge Rielen (bij Poort Oost (Ossengoor, gebouw 11, SIS-dorp …).

Materiaalaanvraag

Tijdens Herfstontmoeting hebben de ploegen en gouwen materiaal nodig om hun terrein op te bouwen, workshops voor te bereiden, inkleding te voorzien …. Onze SIS-ploeg wil jullie graag verder helpen. Om dit vlot te doen bestel je je materiaal best tijdig via de voorziene weg. Om jullie zo goed mogelijk te kunnen helpen vraagt de SIS-ploeg een plan van je sjorconstructie mee te sturen. Of wil je graag een knutselwerkje bestellen? Zorg dat alle details goed omschreven staan zodat de knutselaars van de ploeg vlot aan de slag kunnen met jouw verzoek.

De HO-verantwoordelijke van elke ploeg of gouw krijgt alle informatie per mail. Niets ontvangen? Geef dienst evenementen een seintje.