Groepje leiding staan in een kring in het bos op Herfstontmoeting
Divider Divider Divider

Herfstontmoeting

De leukste start van het scoutsjaar, dat is Herfstontmoeting.

Herfstontmoeting is het startweekend voor alle leiding van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Dit jaar vindt het plaats op domein de Hoge Rielen in Kasterlee van 23 tot 25 augustus 2024.

Herfstontmoeting kort samengevat:

• Een groot scoutsweekend met leiding van over heel Vlaanderen en Brussel.
  • Laat je inspireren.
  • Ontdek het nieuwe jaarthema.
  • Geniet van de sfeer, verbondenheid en veel enthousiaste scouts en gidsen.

De dienst Evenementen zorgt voor de coördinatie van Herfstontmoeting tijdens het weekend en in de voorbereidende week. Uiteraard heeft elke ploeg, elke gouw, elke medewerker zijn taak … Nood aan een oplossing of een klankbord? Dan kan je terecht bij de HO-verantwoordelijke van je ploeg of gouw of bij de dienst Evenementen.

Deadlines, aanvraagformulieren & draaiboek voor medewerkers

De HO-verantwoordelijke van elke ploeg of gouw krijgt alle informatie per mail. Ben je nog op zoek naar de link voor de materiaalaanvraag, vraag je je af welke deadlines voor jou van toepassing zijn of wens je meer info m.b.t. de catering ... Spreek dan zeker de HO-verantwoordelijke van je ploeg of gouw aan!
Ben je HO-verantwoordelijke maar heb je niets ontvangen? Geef dienst evenementen een seintje.

Voorbereidende week

De week in de aanloop naar Herfstontmoeting werken we allemaal per ploeg of gouw naar het weekend toe. Tijdens de week zorgen we voor voldoende contactmomenten. Een netwerkevent voor de structuurvrijwilligers dus. De dienst Evenementen zorgt voor de coördinatie van deze week en zoekt mee naar oplossingen waar nodig.

Alle briefings en belangrijke info staan vermeld in de Veldwerk. Deze krijgen alle medewerkers die ingeschreven zijn via mail toegestuurd voor de start van de voorbereidende week. Je vindt deze folder ook op papier op verschillende plaatsen in de Hoge Rielen: bij Poort Oost (Ossengoor), in gebouw 11, in het medewerkersonthaal (gebouw 54), in het SIS-dorp …

Stuurgroep Herfstontmoeting

Iedereen die meewerkt aan Herfstontmoeting is heel welkom in de stuurgroep HO. Ook de ploegen specifiek verbonden aan Herfstontmoeting (bijvoorbeeld SIS-ploeg, sHOwploeg …) denken mee na over Herfstontmoeting.

De stuurgroep HO valt onder de verbondscommissie. Dit werd enkele jaren een aparte stuurgroep om dieper en langer over de inhoud door te kunnen gaan.

De stuurgroep komt een vijftal keer per scoutsjaar samen om de inhoud te bespreken. De stuurgroep organiseert twee avondjes HO voor alle geïnteresseerden: eentje waar we heel het evenement overlopen, het andere om de voorbije editie van herfstontmoeting te evalueren.

Wil jij graag aansluiten bij de stuurgroep? Stuur een mail naar dienst Evenementen of bekijk met jouw ploeg of gouw wie Herfstontmoeting zal opvolgen.