Spring-eens-binnen-activiteit

Groepje givers

Help, mijn leden hebben examens!

Met kerst vallen de examens van de leden vroeger dan die van hun leiding. Merk je dat de givers hun leerstof wiskunde beter willen kennen dan de totale lengte van alle sjorbalken in jullie sjorkot? Verschijnen enkel de eerstejaars enthousiast op de scouts? Dan is het tijd om een spring-eens-binnen-activiteit te proberen!

Een spring-eens-watte?! Moet ik mijn konijnenpak uit de verkleedkist vissen? Nee hoor. Tijdens een spring-eens-binnen-activiteit organiseer je de volledige dag activiteiten op de scouts, en kunnen je leden binnenspringen wanneer ze willen.

Enkele ideetjes

• Picknick
  • Gezelschapsspelletjes
  • Schilder samen één groot schilderij

Zijn er leden die toch achter hun bureau blijven zitten? Breng de scouts dan tot bij hen thuis en stuur eens een motivatiekaartje of een pretpakketje hun kant op. Nadat ze jullie geheime boodschap hebben ontcijferd, zijn ze helemaal klaar om weer in de boeken te vliegen!

TEKST: Pebbles Antonissen

Lees meer in de Over&weer