hero image

Instructeur

Scoutsleiding staan in twee groepjes op de binnenplaats van De Kluis. Klaar voor een spel. Van een groep begint iemand te lopen.

Wil je Jintro, Animator of Basisweekend begeleiden? Ga op Instructeur zodat vorming geven en methodieken bedenken je tweede natuur worden.

Wat is Instructeur?

Tijdens Instructeur leer je groepsdynamica toepassen, groepen uitdagen, groepsgesprekken begeleiden en vorming geven.

visual van traject om vormingsattest te behalen

Wil je instructeur worden? Na je cursus kan je een attest 'instructeur in het jeugdwerk' behalen. Ontdek hoe je je attest behaalt.

Waar?

Je volgt Instructeur op één van onze Hopper-jeugdverblijven.

Voor wie?

Voor iedereen die Gilwell volgde en graag vorming wil geven.

Quanta costa?

Instructeur kost 108 euro. Na de cursus krijg je een deelnamebewijs. Breng het binnen bij je gemeente, vaak krijg je het cursusbedrag volledig of gedeeltelijk terugbetaald.

Vormt het bedrag of de betaling een drempel voor jou? Dan biedt Scouts en Gidsen Vlaanderen enkele oplossingen aan.

‘Ik voelde me elke dag grenzeloos groeien. Dat allemaal in een veilige omgeving, met warme mensen die het beste in me naar boven haalden.’

Klaas Nachtergaele, Gouw Webra

Veelgestelde vragen

Hopper is het merk van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Bij Hopper vind je winkels en jeugdverblijven. Winkels met een aanbod persoonlijk kampeermateriaal (zoals wandelschoenen, slaapzakken en rugzakken), maar ook groepsmateriaal (tenten en kookgerief). En natuurlijk ook het officiële uniform. Op de jeugdverblijven is iedereen welkom om te logeren of een dag te vergaderen midden in het groen. Ideale groepsaccommodatie voor jeugdbewegingen en scholen, maar ook voor elke vereniging of avontuurlijke groep vrienden of familie.

Ontdek Hopper.

Meer veelgestelde vragen