Beelddatabank

jongverkenners onder een tentzeil

Jouw beeld als cover van Over & Weer? Jouw leden die shinen op de Scouts en Gidsen Vlaanderen-Facebookpagina? Het kan.

Heb je mooie foto's? Dan mag je ons die zeker bezorgen! We zijn altijd op zoek naar sprekende beelden om te gebruiken in onze tijdschriften, op onze website, social media en in publicaties.

Kadanza, onze beelddatabank

Kadanza is het fotobeheersysteem van Scouts en Gidsen Vlaanderen. We verzamelen daarin al ons beeldmateriaal en geven het een tag, zodat we vlot kunnen zoeken.

Omdat foto's te zwaar zijn om te mailen kan je ze doorgeven via Kadanza. We vragen om niet zomaar je hele voorraad te droppen, het selecteren zou ons veel werk geven. Maak dus eerst zelf een selectie van beelden die je ons wil bezorgen.

Wat is goed beeldmateriaal?

Heb je foto's van scoutsactiviteiten? Check! Scoutsleiding of -leden in actie? Nog beter.
Niet alle foto's zijn even bruikbaar. Een groepsfoto is zelden interessant bij een artikel, een portretje van een welp zonder uniform zegt ook niet genoeg ...  Lees hier meer over beeldmateriaal dat we graag zien komen.

Zijn je beelden GDPR-proof?

Kijk even na of je toestemming hebt om ons het beeldmateriaal te bezorgen. Het handigste is om de vraag of je beeldmateriaal mag doorgeven op te nemen in de individuele steekkaart. Als er minderjarigen op je foto's staan, is de toestemming van de ouders nodig.

Je foto's uploaden via Kadanza doe je zo:

1. Maak een account aan in Kadanza als structuurvrijwilliger.
    2. Ga naar 'Aanleveren' en dan naar 'Upload bestanden'. Daar kan je foto's in het grijze vak slepen of bladeren en selecteren (Let op, niet de map zelf selecteren maar wel de foto's in de map).
    3. Klik dan op 'Volgende' en selecteer de categorie 'Aanleveren', daarna kies je weer voor 'Volgende'.
    4. Vul in het volgende scherm alleen de rode vakken in; is de GDPR in orde, het jaartal en de naam van de fotograaf. De andere velden vullen wij zelf in.
    5. Klik dan op 'Finaliseer' en je foto's worden verzonden.