Individuele steekkaart

Leiding en administratie

De individuele steekkaart is een uitgebreide medische fiche. Zo wil Scouts en Gidsen Vlaanderen leiding helpen om hun leden veilig en persoonlijk te begeleiden. Ontdek er meer over.

Wat is de individuele steekkaart?

Deze informatie is vertrouwelijk. Dat wil zeggen dat je als leiding hier best gepast mee omgaat. Laat geen individuele steekkaarten rondslingeren in de lokalen of op je kampterrein. Ben je geen leiding meer? Gooi de steekkaarten weg, versnipper ze eventueel.

De steekkaart is enkel handig als hij up-to-date is. Vraag aan ouders of ze de steekkaart zeker nog eens bekijken in het begin van het scoutsjaar en vlak voor jullie op kamp of weekend gaan.

Wat staat er op de individuele steekkaart?

De steekkaart bevat de nodige medische informatie over de scout of gids in kwestie. Denk aan medicatie, ziekte of kwetsuren, maar ook dieet, bloedgroep, huisarts....

De steekkaart bevat ook de gegevens van wie je moet contacteren in geval van nood

Ook handig om te weten, via de steekkaart geven ouders al dan niet de toestemming om gefotografeerd te worden. Kijk dat zeker na.

Papier of digitaal?

Uiteraard kan je ervoor kiezen om de individuele steekkaarten op papier te verzamelen. Maar wist je ook dat er een digitale steekkaart bestaat op de Groepsadministratie? Minder papier en alles staat handig bij elkaar.

Wil je jouw leden op weg helpen met de groepsadminsitratie, verwijs hen dan naar de handleiding voor ouders.