Peace Light

Meisje met een kaars

Al ongeveer vijfentwintig jaar komt halverwege december het Peace Light (Vredeslicht) aan in België, als onderdeel van een internationale scouts- en gidsenactie in de kerstperiode.

Een vuurtje?

Een vuur wordt in Bethlehem, Palestina ontstoken en vervolgens naar Wenen gebracht, vergelijkbaar met de Olympische vlam. Zo wordt het Peace Light rond Kerstmis doorgegeven aan scouts- en gidsengroepen uit heel de wereld.

Haal het Peace Light ook naar jouw scoutsgroep en geef het door aan scoutsgroepen in de buurt. Gebruik het voor een zingevingsmomentje in de kersttijd. Steek met dit vuur de kaarsen in je lokaal aan. Geniet van de stemming en de wereldwijde verbondenheid tussen scouts en gidsen. Of zet je in voor armen, zieken of vluchtelingen voor iedereen voor wie de eindejaarsperiode geen feestelijke tijd is.

Evenementen

• Informeer zeker bij je gouw of district of zij iets organiseren.
  • Zin om zelf iets te doen? Vraag aan je districtscommissaris of aan ploeg Zingeving waar je het Peace Light kan gaan halen.