Veelgestelde vragen - zoekresultaat

Verzekeringen

De brandverzekering van Scouts en Gidsen Vlaanderen is een onderdeel van de lokalenpolis. Ook als jullie op verplaatsing gaan, geldt die verzekering. Vraagt de eigenaar naar een bewijs? Dat kan je aanvragen via verzekeringen@scoutsengidsenvlaanderen.be.

Het scoutslokaal is enkel bij glasschade verzekerd voor vandalisme. Andere schade wordt niet gedekt. Vergeet bij vandalisme geen klacht in te dienen bij de politie.

Jullie lokaal is verzekerd voor schade aangericht tijdens een inbraak. Vergeet geen aangifte te doen bij de politie.

Het scoutslokaal is verzekerd tegen brand tijdens activiteiten via de lokalenpolis. En ook als je als scoutsgroep een zaal huurt voor een fuif, is het brandrisico verzekerd via de lokalenpolis. Vraagt de eigenaar naar een bewijs? Dat kan je aanvragen via verzekeringen@scoutsengidsenvlaanderen.be.

Wanneer je het scoutslokaal verhuurt, zijn de lokalen niet verzekerd voor schade aangericht door huurders. We bieden voor de huurder een aparte polis aan, of je kan eisen dat je huurder zelf een polis afsluit.