Veelgestelde vragen - zoekresultaat

Verzekeringen

Ja, dat mag als je alle verkeersregels en wetten respecteert. Je moet hiervoor geen extra verzekering nemen.

Je kan je auto laten verzekeren met de tijdelijke autoverzekering van Scouts en Gidsen Vlaanderen. Dat is niet verplicht. Huur je een voertuig, dan kan je het verzekeren via de firma waar je het voertuig huurt of meteen via een verzekeringsmaatschappij.

Ja. Een aanhangwagen wordt gratis mee verzekerd bij de auto die de aanhangwagen trekt. De voorwaarde hiervoor is dat de aanhangwagen samen met het voertuig gekeurd wordt bij het Ethiaskantoor én dat de aanhangwagen vermeld wordt op het expertiseverslag.

Schade veroorzaakt tijdens het laden en lossen is niet verzekerd.

Het is een goed idee om een geleende auto tijdelijk omnium te verzekeren.

Je kan de namen van meerdere chauffeurs vermelden op het online aanvraagformulier tijdelijke autoverzekering. Als deze chauffeurs geen lid zijn van Scouts en Gidsen Vlaanderen moet je voor hen een tijdelijke verzekering voor niet-leden afsluiten.

Ja, een ouder of kennis mag met een gehuurde vrachtwagen het materiaal naar je kamp brengen. Zorg er wel voor dat je de vrachtwagen goed hebt verzekerd via de verhuurmaatschappij (met eventueel afkoop van de vrijstellingen) en dat je voor de chauffeur een tijdelijke verzekering voor niet-leden afsluit.
Let wel op, dit geldt enkel wanneer de chauffeur dit gratis doet. Betaal je iemand om je vrachtwagen te vervoeren, dan moet de chauffeur voldoen aan extra plichten.