Veelgestelde vragen - zoekresultaat

Verzekeringen

Je gsm, laptop, camera en andere waardevolle voorwerpen zijn niet verzekerd tijdens scoutsactiviteiten. Wil je persoonlijk materiaal verzekeren? Dan sluit je best een materiaalverzekering af.

Voor persoonlijk materiaal is er geen vrijstelling, behalve voor gsm’s en gps-toestellen. Geraakt je gsm of gps-toestel beschadigd, dan betaal je ook met een materialenverzekering 65 euro zelf. Ethias betaalt de rest van de schade. Voor groepsmateriaal en materiaal van derden bedraagt de vrijstelling 247,97 euro.

Ja, fietsen kunnen verzekerd worden. voor een maximale nieuwwaarde van 495,97 euro. Deze verzekering kan interessant zijn als je op weekend of op kamp gaat met de fiets. De verzekering is niet bedoeld voor de wekelijkse scoutsactiviteiten.

Nee, een (zonne)bril kan je niet verzekeren via een materiaalverzekering.
Een bril of zonnebril op sterkte is wel verzekerd door de ledenpolis, op voorwaarde dat je de bril draagt op het ogenblik van het ongeval. We beschouwen die schade als een lichamelijk ongeval: een bril wordt beschouwd als een medisch verlengstuk van je lichaam. Je bril op sterkte is verzekerd tot 250 euro.

Nee, je kan je hoorapparaat, rolstoel of orthopedisch materiaal niet verzekeren via een materiaalverzekering. Ze zijn wel verzekerd door de ledenpolis, op voorwaarde dat je ze gebruikt of draagt op het ogenblik van het ongeval. We beschouwen die schade als een lichamelijk ongeval: je hoorapparaat, rolstoel of orthopedisch materiaal wordt beschouwd als een medisch verlengstuk van je lichaam.

Als de fuif een scoutsactiviteit is, kan je een tijdelijke materiaalverzekering aanvragen. Let op! Meestal is een fuif geen scoutsactiviteit maar een evenement. In dat geval kan je geen materiaalverzekering bij Scouts en Gidsen Vlaanderen aanvragen.

Nee, verlies van materiaal is niet verzekerd. Onze verzekering telt alleen als je op het moment van de schade de bril droeg.